טרמו ונט לוגו

פתרונות טרמיים לפינוי חום ממבנה

גגות רעפים, גגות שטוחים, בידוד, הצללה טרמית וגם סקיילייט

התקשרו כעת
1-700-555-876

טרמו ונט לוגו 2

צור קשר

 
  • הוסף למועדפים
  • שלח בטוויטר
  • שתף בפייסבוק

סקיילייט וחשיבות אור טבעי

סקיילייט וחשיבות אור טבעי

כבר נכתב רבות על חשיבות אור השמש לקיום האנושי. מערכות סקיילייט כגון עלו המשולבות במאווררים של חברת טמו-וונט, מאפשרות מעבר אור יום (וגם אור ירח בלילה...) דרך כיפת הסקיילייט המותקנת כחלק של מאוורר גג. ניתן להתקין את הסקיילייט הן על גגות רעפים והן על גגות שטוחים, כך שגם מי שמצוי בתהליכי בניית בית חדש, ממולץ שיצור עימנו קשר לגבי שילוב של סקיילייט כבר בשלב התוכניות תוך התיחסות לפתרונות נכונים של איוורור הבית והגג.


סקיילייט - אור שמש טבעי

בשנים האחרונות אנו עדים לעליה חדה בשילוב של כיפות סקיילייט במגוון רב של מבנים.
כך למשל, חניות רבות ובתי עסק, גילו את הפוטנציאל הגלום באור שמש טבעי שמקורו בד"כ ב סקיילייט המותקן בתקרת המבנה. מחקרים רבים מראים על עליה משמעותית ברכישות הקונים ובנכונותם לבצע עסקה בחנויות בהם מותקן סקיילייט סקיילייט. במקרה כזה רכישת סקיילייט תחזיר את עצמה מהר מאוד. הסקיילייט יכול להיות מותקן גבוהה מאזור תיקרת החנות או בית העסק והאור הטבעי עובר בהולכה במורד המבנה, מהנקודה בה מותקן הסקיילייט, דרך צינור רפלקטיבי, מחזיר אור, כמו אפקט של מראה, ועד לפני תיקרת המבנה. גג המבנה יכול להיות שטוח מבטון או גג רעפים. הסקיילייט יכול להיות מותקן על כל סוגי הגגות. חשוב להעיר כי מכיוון שמדינת ישראל ממוקמת צפונית לקו-המשווה, השמש המחממת ומאירה אותנו כאן היא "דרומית" ויש לקחת זאת בחשבון בשלב הצוות הסקיילייט.


מפעלים ומבני תעשייה גם הם, מצאו כי אור טבעי החודר למבנה באמצעות סקיילייט יכול לשפר מאוד את פריון העבודה של העובדים ואף להעלות את מצב הרוח. תיכנון נכון של שיטחי תעשייה גדולים המשולבים ב סקיילייט יכול להוות חיסכון משמעותי בהוצאות להארת מבנים, מכיוון שמדובר על שטחים נרחבים ובגבהים גדולים.


סקיילייט - גם בבתי ספר

בית הספר, אף הוא מצא כי תלמידים היושובים שעות רבות בכיתות בהן מותקן סקיילייט המחדיר אור שמש טבעי, או בהן יש חלונות גדולים הנותנים לאור לחדור מבעדם, יש תוצאות טובות בהישגיהם של התלמידים, במיוחד כאשר הדבר נימדד לאורך זמן. תלמידים שלמדו תחת אור טבעי, בין אם חדר למבנה ע"י סקיילייט ובין אם ממקורות אחרים, הראו שיפור של יותר מ 20% בקצב הלמידה ובמבחנים. עוד ניתן לומר כי התלמידים היו בריאים יותר, הפגינו מצב רוח טוב יותר, דבר שגם בא לידי ביטוי בפחות העדרויות מבית הספר, בהשוואה לתלמידים אחרים שלמדו לאור נורות פלאורוסנטים, ולא תחת סקיילייט עם אור טבעי.


הרעיון להחדיר אור טבעי למבנה, בין אם ע"י סקיילייט ובין אם באמצעים אחרים, מזמין אותנו לחשוב גם על התופעות הנילוות לכך, למשל התחממות המבנה, כתוצאה מחדירת האור (הקרינה) וכליאת החום ללא אפשרויות איוורור מתאימות.

לייבסיטי - בניית אתרים